24 januari, 2009

In even better company

Spinner vidare på gårdagens titel och njuter kvällsledes av ett vitt pinot gris från Alsace (ja, jag tänker också på vinprovar-Bengt) samt ett rött cabernet sauvignon från Chile. Middagsvis en grillad fläskfilé med potatisgratäng på vitt vin och västerbottensost toppat med rostad paprika, smörstekt svamp och rödvinsreduktion.

En tanke om dessert kan bli chokladbrownie med jordgubbar flamberade i passionsfruktslikör.

Kvällens film?
Väger mellan The Curious Case of Benjamin Button eller The Wrestler.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du Är en gourmet ;-) ÅÅå, se the wrestler eller båda!!!!!

Ha det världsbäst, mr "Njuter av livet"!

Boris sa...

Jag pimpar ut min arm för mer PVK träning mot middag... Deal?

Fredrik sa...

Maria, jag försöker så gott jag kan. Det blev f.ö "The Wrestler" och det var en fantastisk film. Benjamin Button och High Fidelity ikväll således.

Boris, deal. Vi måste få in mer TKT nu när terminen dragit igång ordentligt.