04 januari, 2009

Att vara

Loreena Mckennitt - Ancient Pines.

Det händer inte mycket. Nästlar in mig i artärer, vener, kranialnerver, muskler och lägger os temporale som locket på när orken tryter. Barnen har haft någon snabb släng av magsjuka varpå jag håller två tummar och en tå för att icke vandra samma väg. Har byggt Lego med grabben, pussel med damen och lagat god mat. Sötpepparglacerad kycklingfilé med potatisgratäng på vitt vin och västerbottensost toppat med vitvinsbräserade rotsaker och svamp. Har hälsat på John Blund långt efter solens gryning med familjefrukost vid lunchtider. Fångat en film eller två, ätit belgiska chokladpraliner och läst bok.

Jag lever helt enkelt. Inte mer, inte mindre. Gott.

5 kommentarer:

Pysseliten sa...

Det kan tyckas skumt, men jag tycker inte att belgiska chokladpraliner är goda. Din mat däremot blir man hungrig av att bara läsa om!!

KrimDoc sa...

Magsjuka försöker vi väl hoppa över! He, he, jag älskar god mat, men du toppar nästan genom att bli en matfetischist!
;)

/Mr F

Fredrik sa...

Pysseliten, min mat är god. Likaså är belgiska chokladpraliner. Well, nästan all choklad om jag ska vara ärlig.

Mr F, man hoppas på det. Har klarat mig än så länge. Matfetischist you say? Hmm, ja kanske.

Boris sa...

Hellre matfetischist än matfascist....

För övrigt undrar jag hur man lagar potatisgratäng med vitt vin. Är det bara att blaska på vin ihop med den övriga vätskan eller har du gjort en smart reduktion?

Fredrik sa...

Boris, det är enklare än så men en trade secret. Vi tar det över kaffe.