16 december, 2010

Plausible possibility?

Spelar min ännu inte färdiga playlist PhD labwork soundtrack på behaglig volym. Tänk Daft Punk möter John Alexander Ericson, toppat med mjuka Solar Fields och lite diskordant D.W.I.F.H. Till detta dricker jag lingonglögg, äter pepparkakor och chokladpraliner. I samma sväng är jag sjukstugevårdare i det doktorandska hemmet åt både E och alla de snörvliga tomtebarnen med diverse symptom och kliniska fynd med indikationer åt både förkylningar, halsfluss och magsjuka. Det mest fascinerande i kråksången är att det annars alltid är jag som är sjuk. Tvål och handsprit gifter sig ypperligt som skyddsbarriär likt glöggen och dess tillbehör i maggropen värmer gott. Men att just jag är frisk när resten är sjuka - kors i göta kanal.

Därför ligger jag väl och kaskadvomerar som en kalv i morgon. Kom ihåg var ni hörde det först.

Inga kommentarer: