15 december, 2010

22 Det här upprör mig

Lätt ämne. Väldigt lätt. Jag tror ingenting upprör mig så pass mycket, inom resonliga ramar av vardagliga tingestrar nota bene, som ett stökigt hem. När saker ligger allestädes och ingen av allt att döma bryr sig, eller slänger sig med fraser som ”det gör väl inget”, ”fixar det sen” eller den absolut värsta jackpot-frasen ”jag såg inte att det var stökigt”; nummer-två snack I say. Jag kan inte för mitt liv förstå varför när man tar fram flertalet saker, använder dem, och sen bara låter det ligga om det så är på golvet, bordet eller någon annanstans. Fattar. Inte. Må vara lite damm i hörnen, det stör mig mindre och rås på med en dammtrasa, dammsugare och en mopp med några dagars mellanrum. Men av vilken outgrundlig anledning förvandla bohaget till ett stökigt råtthål samtidigt som man inväntar den oundvikliga återkomsten av dammråttorna? Fattar. Inte.

Inga kommentarer: