06 december, 2010

13 Den här veckan

En arbetsvecka i myrans tecken. Efter förra veckans nästintill obefintligt utförande av jobb har således två veckor planerat arbete pressats ihop på en. Det kan resultera i två helt olika saker; komplett kaos eller insikten att jag de facto planerar för få arbetsuppgifter per vecka och således bör skämmas över min arbetsinsats. Lite som pest eller kolera där, en lose-lose situation hur man än vänder myntet. Eller så försöker jag ta det hela med ro, gå emot mina ibland alltför tydliga typ A tendenser och låta sinnet vila. Jag är för mycket typ A, det vet jag, lite mer B skulle inte skada. Men vad kan jag göra, är ju för tusan bövlar A+ till blodet!

Får försöka se fram emot och njuta av knytis på dotterns förskola i morgon, besöket till helgen av pappa och hans nya kärlek; att sträva efter lite balans med reflektion. Kan åtminstone försöka. Win-situation?

Inga kommentarer: