18 augusti, 2008

Swing it, magistern

En av helgens toppnoteringar var söndagsförmiddagen på golfbanan med pappa. Jag började spela golf för en herrans massa år sedan, ja jag var nog inte mer än 11-12 år, men la det på hyllan efter ett tag och sedan dess bara spelat sporadiskt under ännu flertalet herrans år. Igår införskaffade jag äntligen klubbor igen, Prestige Diamond Graphite, efter alldeles för lång tid utan armförlängningar. Och som jag längtat. Det var ett lugn som spred sig i hela kroppen, en känsla av tillfredställelse och full cirkel. Solen strålade från klarblå himmel där jag som lugnet själv svingade och skickade iväg bollarna ner längs de gröna fälten med lätthet. Underbar känsla.

Sen gjorde jag misstaget och prövade pappas nya klubbor.

King Cobra S9.

Jag gick i brygga och självutlösande orgasm på en nanosekund.

Mer underbara klubbor har jag aldrig känt i mina händer. Fjäderlätta, bollen bara sveps iväg och längden på slagen var märkbart övertygande. Njutning i makrokosmos skala. Var tvungen lägga bort dem efter bara några testbollar, annars hade dom fått bryta bort klubborna ur mina händer.

Allt som allt en härlig förmiddag. En riktigt bra stund på alla sätt.









2 kommentarer:

Anonym sa...

Å denna golf. Så frustrerande, så beroendeframkallande, så totalt uppslukande. Att älska och hata. Passa dig du, du är snart i beroendeträsket igen med nya cobra-klubbor. ;-)

Fredrik sa...

cia, oh I wish!