08 augusti, 2008

Wedding photographer

Bloggar är ett intressant fenomen. Man får en inblick i någons personliga vardag, nästan som en liten dörr in i någons huvud och man under en kort stund får se en historia genom andra ögon än ens egna. Visst, analogin från "I huvudet på John Malkovich" bara sjunger ut en väldresserad aria, men ändå är det en väldigt talande liknelse.
En bloggare, vilket säkert också är den som jag följt mest ingående under åren är utan tvekan svenskflyktingen Jonas Peterson i Brisbane. I folkmun mer omtalad som silverfisken. Det jag, förutom ett ögonklistrande språkbruk gillat främst med hans blogg, är hans fotografier. Med en viss grad av klädsam avundsjuka eftersom jag själv skulle vilja vara så duktig på foto. I am not, dessvärre. Men desto bättre, jag kan alltid lära mig.

Det vore inte fy skam att ha honom som bröllopsfotograf.

Undrar om han är ledig?

Inga kommentarer: