03 mars, 2009

Härligt nördig

Behöver få en break emellan allt plugg men känner att direkt jag lägger bort antingen boken, kompendierna eller mina helvärt snygga anteckningar (notera avsaknaden av adjektiv som pedagogiska eller logiska) kickar något sorts vansinnigt withdrawal-symptom in och är kort därefter åter nernördad i anatomiska strukturer.

Undrar om jag kan lura hjärnan genom att ge den skönlitteratur istället?
"suck on this you cerebral nutcase...*

Annars rullar det på. Våldsför mig på alla i min närhet med stetoskopet ("my precious...", tänk Gollum) för auskultation av både buk och thorax hos både fascinerade barn och uttråkade vuxna. Känner jag mig lite extra besvärlig utför jag även lite perkussion och en hel del palpation.
Forskningsmässigt springer jag runt på labbet som den yra höna jag är och kör experiment till både höger och vänster. Vissa funkar jättebra, andra not so much. Det är lite som ett sluttande-planet argument där kombinationen av logik, konstiga resultat och finfina sådana bildar en anastomos i logiken och kortsluter den cerebra hjärnbalken. Mellan tummet och pekfingret alltså.
I vår blir det även lite forskningsturer i riket liksom förra året. Ett forskningsmöte till havs (ja på båt) mellan Stockholm och Åbo i aprillo och sedan ett möte/träff för främst doktorander och post-doktorer (post-docs) i vackra Marstrand på västkusten där fina Harvard-professorer ska föreläsa come mid-maj.

Inte mig emot.

Inga kommentarer: