10 november, 2008

Runner's Loop

Starten på veckan liknar mer ett maratonlopp i OS och någon mållinje är inte i sikte förrän slutet av nästa vecka. Loppet består av tentaplugg en masse, mer TKT av injektion- och provtagningstekniker, samtalsmetodik, patienträttigheter och massor med labbande i forskningsgrottan. För närvarande fem parallella laborationer att bolla med. Helgen innebär också en visit hos mor. Om jag därmed inte hör av mig i detta personliga forum på några dagar vet ni var jag är; någonstans mellan böcker och bussfärder.

Mitt i allt av dagens labbande behövdes en välbehövlig paus så det blev en god latté på Schmäck med A nere på stan strax efter lunch. Lättsamma dialoger och några skratt kan göra underverk för humöret. Väl hemma hade jag fortfarande den fantastiska middagen Dr Wannabee tillagade i tanken så jag gick lös lite extra. Blev viltkryddad hjortstek med potatismos och varm sallad toppad med balsamicoreduktion. Smakade toppen.

Just nu är emellertid hjärnan både trött, seg och slut efter flera timmar av pluggande. Sitter omgiven av en laptop och pappershögar. Resten av kvällen är bara ett likhetstecken med några varma mackor och de två senaste avsnitten med Grey's Anatomy.

3 kommentarer:

Dr Wannabee sa...

Åhh, nu blev jag inspirerad igen. Är ensam hemma, så jag gjorde lite rester till middag, men Imorrn, då blir det storverk igen.
Lycka till med plugget, och kom ihåg, har man roligt så lär man sig mer. Löjliga ramsor och tramsiga ordlekar gör det hela mycket lättare.

christel sa...

Ser jättegott ut!
Hålla sig borta från bloggen - som att sukta efter socker..? Nja inte på min planet, känns som att jag inte kommit ut ur "väggen" med allt det okända ännu.. men det kommer väl forhoppningsvis och med det mer vila och mer inspiration att blogga..
Vi hörs!

Fredrik sa...

drw, pluggandet går sakteliga framåt. Hade en ganska effektiv gårdag. Löjliga ramsor och tramsiga ordlekar är briljanta. Me knows.

christel, man kommer ut ur den väggen till slut. Har varit där. Ha det gott så länge och jobba inte ihjäl dig.