31 oktober, 2008

"Thank God it's Friday!"

En förmiddag med sista tillfället KTC, idag subkutana (sc) och intramuskulära (im) injektioner. Vad som börjar verka vara ett standardiserat förfarande (sadistiskt förhållande?) ställde A upp som försökskanin och jag administrerade både subkutan injektion i magen och intramuskulär i låret. Det är faktiskt, helt ärligt, riktigt häftigt att köra ner en kanyl 4-5 centimeter in i lårmuskeln på någon för att ge läkemedel. A satte för övrigt också en subkutan i magen på mig. Det känns ingenting. Nästa vecka är det mer samtalsmetodik och 1-dags placering på hälsocentral. Sweet.

Eftermiddagen avrundades med lite labbande och sedan drog jag och A till stan för en härligt god kaffe på Costas. Eminent sällskap var förstås en kladdig chokladkaka och vispgrädde.

Nyligen har det inmundigats middag i form av citronskalsfylld fläskfilé med rostade grönsaker och vitvinsreducerad chilisky. Kvällen bjuder sedermera på lite cocktails och gott rött vin med godare sällskap och livets existentiella frågor.

Thank God it's Friday.

6 kommentarer:

christel sa...

Kan direkt säga att kanyler inte direkt är min kopp av te. Däremot kom jag precis hem från greken after både kaffe och ölande, mycket trevligt och verkligen urhärligt att det är helg!!! Ha det gott!

Boris sa...

Både vin och cocktails smakade utmärkt men de genusfärgade extensiella diskusionerna uteblev. Thank god i´m not a hillbilly like your neighbours. Härliga kamrater var ordet....

Mobbingen fortsätter på min blogg....

Fredrik sa...

christel, ah både kaffe och ölande hos greken? Inte illa. Det är riktigt skönt med helg.

Boris, tack detsamma. Grannarna kan onekligen diskuteras mycket och länge, hillbillys är nästan något av en underdrift. Att dom var tvungen storstäda och skura deras lägenhet idag fick mig att le i mjugg en aning.

christel sa...

Faktiskt ölande direkt efter jobbet på pipes of scotland (Rekommenderas btw, öl + helt ok matbuffe ca 50 spänn!) sen vart det kaffe hos greken. Men mysigt var det!

Pysseliten sa...

Vet inte om det är din kopp, men du blev utmanad hos mig :o)

Fredrik sa...

Christel, Pipes är ett trevligt ställe med helt ok buffé. Kaffe hos greken är aldrig fel. Jag hade dessutom greken själv som gjorde kaffet, inte dumt.

Pysseliten, definitivt min kopp. Återkommer i frågan.