01 februari, 2009

Pimp it

Bjöd igår över A på middag (under den givna omständigheten att han därmed tvingas pimpa ut sin arm för mer PVK-träning). Risotto med västerbottensost, persilja och stekt svamp till förrätt. Lågtempererad lammytterfilé med rösti, stekta rotsaker och svartvinbärssås till varmrätt. Till dessert en favorit i repris, chokladbrownie med jordgubbar flamberade i passoã.

Allt avrundat med lite longdrinks av typen Gin Fizz (försök gör en gin fizz godare än min, I dare you) och Melon Passion.

Så. Hand over your veins...

7 kommentarer:

Tomas Agdalen sa...

Jag har ett tag funderat på att lyfta fram Gin Fizzen här hemma. Kanske prövar jag den på fredag. Jag kan annars inte minnas att jag druckit fizz sedan 1982. Fast å andra sidan har jag sedan dess fått i mig en massa jag har oklara begrepp om. Gårdagens drya kommer jag emellertid ihåg. Hur som helst var den där fizzen gjord med en sån där färdigblandning som finns (fanns?) att köpa på t.ex. konsum. Kommer inte ihåg vad de kallas - ensanser?. Tror dock inte att detta prefabricerade hopkok kan mäta sig med en riktigt homemade en. Nej nu återgår jag till Nadal-Federe.

Anonym sa...

Jag blev hungrig. bara sådär...

KrimDoc sa...

Mina ådror är lättstuckna, så det blir ett lätt byte. Gimme some!
;)

/Mr F

Dr Wannabee sa...

hehe, en usk på mitt jobb frågade hur många nålar jag skulle få plats med på hans armar idag. Sen spände han musklerna så venerna stog ut. Helt randig av kärl. Han hade varit lämpligt övningsobjekt. Mina gömmer sig, och är luriga att hitta.
Man får gå mer på känsel än syn. Men Risotto låter gott, du kanske skulle få göra ett försök iaf.

Pysseliten sa...

Efter en heldag på konstmuseéum Lousiana i Humlebaek åt vi pizza på "Bonasera Bonasera" (kan googlas) i Helsingborg. Inte illa alls, men enligt trettonåringen inte bättre än våra hembakade! Det var ett fint betyg av henne, eftersom nämnd restaurang är rankad i White Guide som en av de bättre i Sverige!
Visst är det så? Hemlagat slår allt, A kan säkert skatta sig lycklg!

Fredrik sa...

linda, hit med dem.

Tomas, inga drinkar gjorda på någon sorts färdigmix/essens är goda. Plain and simple.

Maria, kan jag inte förstå.

Mr F, du vill alltså ha PVK:er eller mat? Ehrm, PVK it is.

Drw, när man ser sådana armar blir man "nålkåt" så det räcker och blir över. Kärl man inte riktigt ser är ännu inte inom min ram att klara av. Wouldn't even try. Men risotto kan du få ändå.

Fredrik sa...

Pysseliten, hemlagat är alltid bäst. Även pizza.