01 juli, 2011

"Abonnenten på denna anknytning går ej att nå för tillfället, vänligen försök igen om sex veckor!"

Tidig eftermiddag. Van att varje vardag vakna med solen och med musik i öronen trampa iväg mot sjukhuset och dagar till bredden fyllda med intressanta och lärorika upplevelser. Ovanligt nog är skrivbordet idag fritt från alla högar av papper och intorkade kaffemuggar, inga pennor eller pärmar utspridda runt datorn. Idag stängs butiken. Nu blir det långledigt. Jag ska sitta i solen och dricka både kaffe och vin, insupa grilldoften från den askgråa kolbädden och frossa i god mat; utan stress eller måsten. En lång ledighet utan planer eller resor mer än att gladeligen gå på ett vackert bröllop. Kanske hyr vi en stuga ute i skärgården några dagar. Kanske inte. Kanske tillbringar jag dag efter dag med fötterna i sanden, barnen runt omkring och näsan i en bok. Kanske med golfklubbor och svordomar på välansade grönytor. Jag vet inte alls. Det endaste jag säkert vet är att de närmaste veckorna laddar jag mina batterier inför nya utmaningar. Tillbaka på utbildningen med nya kurser och nya upplevelser. En höst där mittseminarie skall presenteras och bedömas av duktiga forskare. Resa till vackra San Diego i Kalifornien med kollegor från jobbet och där träffa P igen som likt förra gången har nog mycket ändrats men ändå inte.

Mycket för dörren.

Men nu batteriladdarveckor och sommarrock.

*klick*

Inga kommentarer: