25 juli, 2011

Cirka 235 mil svenskt vägdamm senare

Lika fascinerande varje gång. Semesterplanerna är oftast att göra så lite som möjligt men varje säsong är det lika mycket moment 22. Ett bröllop att gå på, sedan hemmavarande. Jo det var ju bara att titta efter i stjärnorna. Istället har jag varit på bröllop, knappt varit hemma, trängts på Kolmården och sett sjukt charmiga delfiner samt flugit över safarin, trängts ännu mer på Junibacken, lapat sol på pooldäcket och lagat/ätit väldigt mycket mat hos syster, shoppat på svenskarnas högborg, gjort hufvudstaden, ätit vägkrogsmat, insett att vi inte vill bo i Nyköping trots charmen eftersom "sjukhuset" (lasarettet) är alldeles för litet samt bilat väldigt många mil. Vet säkert jag glömde en hel del andra saker också.
En annan "nackdel" med att besöka min härliga syster och hennes familj är att vi har så förbannat lika smak i mycket, så det hon gillar gillar ofta även jag. Det resulterar hos undertecknad i ett rätt enormt ha-begär varpå min shopaholic-djäfvel får knark på vattenhjulet. Före hemkomst små minigrytor i stengods från Chilli för att servera exempelvis ljuva chokladfondanter i. Även nya rektangulära tallrikar och charmiga glas från Kamprads högborg. Efter hemkomst till vårt egna bohag har vi därför, hitintills I might add, införskaffat snigga prylar från Stelton (aka "DDD") och helt nya köksmöbler. Jäbla systra mi, men jag tycker om dig ändå.

Inga kommentarer: