07 oktober, 2011

MMA, om än inte Mixed Martial Arts just idag

Med Mellanbarnet som livsstilsguide har jag anammat konceptet "Den duktiga flickans dilemma" med minsta möjliga ansträngning på denna rent ut överdjäfliga tråkiga kurs som innefattar Stalins förslag på hjärntvätteri - grupparbete med en sammanfattning från hela gruppen.

Och vet ni vad?

Idag kom ett mail.

Det var en som absolut ville vara gruppordförande och dra i tåtarna och en annan hade "åtagit sig att skicka ut mail, hålla kontakt" och så vidare.

Jag bara ler, svarar ok.

Och glider, med minsta möjliga ansträngning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yey! Heja dig!! Och det känns både härligt och hedrande att kunna inspirera.

Fredrik sa...

Mellanbarnet, nu är ju förvisso texten skriven både med en hel del ironi och ett lass salt och har sin grund i en rätt humoristisk maildialog. Men alas, grupparbetet är desto icke mindre sant, min vilja till arbetsbörda låg och jag kommer för den delen inte heller initiera en massa uppgifter. Jag gör min del, varken mer eller mindre. Räcker gott så.