31 januari, 2010

Somebody pick me down. Or leave me up there, doesn't really matter to me.

Efter att en lång dag av pre-kalasarbete och därefter kalas live för en sju-åring skulle den långa dagen göras ännu längre. Iväg bar det av till sjukhuset och iklädande pyjamas för att springa medicinjour på akuten under eftermiddagen och kvällen.

Kärlek.

Love is in the fucking air på ren svenska.

Inte nog med att jag gick med medicinjouren och därmed varit med om patientsamtal där närstående är i livets slutskede, misstänkta lungembolier, hjärtobservationer och ytterligare. Därefter hakar man på akutjouren och spenderar halva natten med alkoholtragedier, misshandel, olyckor, ambulanser, gastriter, gamla, unga, barn, ja allt. Jag har pratat, klämt och känt. Suturerat, dikterat och lyssnat. Det här är mitt medicinska element. På alla sätt. Fifan vilket jäbla privilegium att studera och jobba med detta.

Jag är en lycklig fisk, kompis!

Soundtrack? David Bowie med Heroes.

5 kommentarer:

Marie sa...

:)
Happy for you, firren!

Jessica sa...

Åh, låter fantastiskt. Längtar längtar längtar tills jag är där själv!

Fredrik sa...

Mårr, jag simmar lugnt omkring i vassen!

Jessica, du är där fortare än du tror! Och det är helt underbart..

Boris sa...

Akta dig så du inte fastnar i en trål och blir smörstekt torsk...

Fredrik sa...

Boris, ska passa mig när jag hör att du är i farten med metspöet.