01 september, 2008

Balans

Om det finns män som inte kan göra två saker samtidigt sållar jag mig definitivt inte till den instansen. För tillfället balanserar min hjärna tankar och förslag på lösningar mellan följande områden:

Familjen och barnen (alltid först), ansökning till ECTS, ansökning till forskningskurs i Skottland, gruppträningsinstruerande, träningsfortbildningar, repetering av gammal medicinsk litteratur, inläsning av ny medicinsk litteratur i förberedande syfte inför kursstart i oktober, doktorandkurs om genus i forskarstudier, förberedande av forskningspresentation till Nordic Light-mötet i september, forskningsarbete in general, min sjuka mamma och utöver allt det diverse småpryttliga saker som ändå tar sin beskärda del tid.

Måste jag uttryckligen säga att den lina min hjärna dock balanserar på är ganska tunn?

4 kommentarer:

christel sa...

Oj! Ta en sak i taget och pricka av dom en efter en är mitt tips. Och stressa inte, men du är ju en lugn norrlänning så det tror jag inte du gör heller :) Lycka till!

Nyfiken: Ansöka om ECTS, ska du utomlands???

Fredrik sa...

Christel, jag försöker jobba efter principen "en efter en". Jag har efter dagen kunnat bocka av 'ansökning till ECTS' och 'forskningskurs i Skottland' samt gjort en hel del på andra punkter. Norrlänning som jag är tar jag det naturligtvis lugnt och utan stress.

Angående ECTS så ja, tanken är att jag ska på forskningskurs i Skottland i december. Om min ansökan blir antagen återstår att se, konkurrensen är stenhård. Den skickades in idag.

Anonym sa...

Hur gör han, hur gör han ;-)

Men, som forskningen visar, befinner du dig i "flow" så funkar allt bara av sig själv... på något mystiskt vis...

Kram och var rädd om dig!

Fredrik sa...

Maria, hur jag gör vet jag inte ens själv ibland. Just nu är det, i ren ärlighet, faktiskt lite mycket. Jag inväntar ett "moment of clarity" men det lyser ännu med sin frånvaro.