09 juni, 2009

Forskningsvärlden

..är en förunderlig och föränderlig värld.

På så många nivåer.

5 kommentarer:

Maskrosen sa...

Jag har förstått det. Trots det är jag halvt om halvt på väg in i den. Kan inte bestämma mig för om jag ska kasta mig ut eller inte. Är det värt det?

FiaLisa sa...

Ja, ett parallellt universum på gott och ont.

Fredrik sa...

Maskrosen, ja du det är bu eller bä. Forskning är intressant. Forskning är behövligt (ok, inte all forskning men det är en annan historia för en annan dag). Är det värt det? Absolut. Vad man ska veta är att forskningsvärlden är inte lik någonting annat. Man kommer stöta på hinder, huvudbry, glädjeyttringar, frustration, stress, förändringar i organisationen, sjuk humor etc. Det skadar aldrig i att försöka, om det sedan inte är någonting för en så kan man alltid säga "jag försökte". Det klår alltid frasen "nä, testade aldrig".

FiaLisa, indeed.

FiaLisa sa...

Maskrosen - Som Doktoranden skriver så måste man prova på själv. Vissa älskar det andra hatar det. Det går inte att förklara hur det är man måste vara mitt i smeten för att förstå.

Fredrik sa...

FiaLisa har helt rätt. Även om jag dryftar mig till att säga forskning är något av ett passionerat hat-kärleks-förhållande.