29 januari, 2012

Nytt

Första veckan närmar sig ett klämtande slut, ett sista suktande andetag innan minuterna och timmarna slår över till ny måndag och ny vecka står för dörren. Mina nya kursare, de jag hittills träffat är en trevlig hög med folk. Verbala, försiktiga, tystlåtna, en del föräldrar, alla kategorier, men alla är generöst välkomnande och jag känner mig delaktig. Gångna veckan får mycket högt betyg med ambitiösa och intresserade lärare på en mycket intressant och lärorik klinik. Det under veckan upparbetade goda humöret har varat över helgen och resulterat i inspirerande matlagning med vin och musik: Zucchinilax med pasta pomamore och pinjenötter, hasselback med kycklingfilé och champagnesås, röding med potatispuré, grön sparris och vermouthsås. Ikväll ett glas vitt i soffan med lugna toner så fort jag släpar min baksida iväg från labbet och hem. Från i morgon mottagningsvecka vilket innebär många patienter och mycket samtal om svåra sjukdomar. I love being back kan vi ju säga.

Inga kommentarer: