09 april, 2010

Tidig och fabulös presang, eller, "the big 30 around the corner"

Drar igång Part Past Part Fiction med The Chills som åtföljs av både You Found Me med The Fray och lite reflekterande dagstankar. I morse packade jag in de kvarvarande delar av familjen (storgrabben och mellantjejen) som inte flytt det kalla och regniga norr för en behaglig hotellweekend söderöver och bilade till grannstaden för lite vattenplask. Väl tillbaka på hemmaplan hade jag ett shoppingbehov som behövde tillfredsställas. Bör noteras att när man närmar sig de trettio med sådana anstormande steg som undertecknad är det helt legitimt att åtgärda fundamentala behov på enklaste sätt. Dessutom behövde jag en ny skjorta att inviga 30-talet med. Att det blev tre stycken lämnar vi därhän. Utan större övertygelse hamnade vi sedermera i vad som storgrabben benämner "popcornaffären" för middag. En heldag således. Återstoden av dagen består av lite kirurg- och medicinplugg, lite manuskriptande - allt inramat av en kladdkaka, vaniljglass och färsk mango.

Sedan har jag fått en prematur och fabulös 30-årspresang av far. En sjusärdeles originell tavla som jag tycker väldans mycket om.

Inga kommentarer: