30 mars, 2012

Unga läkare - wtf!?

Efter att slaviskt följt de föreslagna åtgärderna enligt fredagshandläggningen följde jag upp detta med att titta på det första avsnittet av serien Unga Läkare som går på en sådan pass suspekt kanal som Femman via play. Döm om min förvåning (och att vinet nästan höll på att hamna i fel strupe) när jag ser en specifik ung läkare i tv-rutan. Denne hade precis pluggat färdigt och jobbade då som underläkare här på mitt hemmasjukhus när jag läste internmedicinterminen. Denna unga läkare var en mycket vänlig och duktig ung läkare som både utmanade, stöttade och pushade mig i min egna utbildning. Serien blev således helt plötsligt lite mer personlig och ännu lite bättre.

(Vissa moment i serien trots endast ett avsnitt stör jag mig på eftersom de vill skapa lite mer dramatik vid klipp- och redigeringsbordet än vad verkligheten emellanåt uppvisar)

Inga kommentarer: